قوانین کیفری

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

نحوه دفاع در پرونده شرب خمر

زمانی ما می توانیم از شخص متهم در پرونده شرب خمر دفاع کنیم، که مدارک اسناد و دلایل کافی برای دفاع از شخص برای ثابت کردن عدم ارتکاب شرب خمر اعم از خرید، فروش، تولید و نگهداری آن داشته باشیم، که باید به دادگاه ارائه دهیم. اما هر شخص متهم به شرب خمر چه در  تولید ، خرید و فروش حمل و نقل و چه نگهداری حق دارد از یک وکیل مشروبات الکی مطابق قوانینی که برای اتهام شرب خمر وجود دارد با ادله  و مدارک کافی به دفاع از خود بپردازد. و خلاف اتهام را به دادگاه ثابت کند.

از انجائی که یکی از راه های اثبات جرم شرب خمر علم قاضی میباشد لذا وجود یک وکیل متخصص در باب دفاع از پرونده شرب خمر لازم و ضروری است. یک وکیل آگاه ( آقای وکیل ) به قوانین میتواند با ایجاد یک شبهه موضوعی و یا حکمی در پرونده شرب خمر ، اسباب تبرئه موکل خود را فراهم کند. چرا که وجود شبهه میتواند مانع از اجرای حدود شرعی شود. در ابتدا به تعریف شرب خمر و سپس به نحوه اثبات آن می پردازیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

شرب خمر چیست؟

خمر در لغت به معنای پوشاندن چیزی و یا به معنای مایع مست کننده می باشد و شرب به معنای نوشیدن نیز می باشد. بنابراین شرب خمر یعنی نوشیدن مایعی که موجب مستی می شود. که این عمل در دین اسلام حرام و در قانون مجازات اسلامی ایران نیز جرم محسوب می شود. و بر مجرم حد جاری می گردد. شرب خمر از اصطلاحات در فقه و حقوق جزا می باشد، که به معنای مصرف کردن مشروبات الکلی یا به طور عامیانه شراب خواری می باشد. و تفاوتی میان مسکرات آن وجود ندارد و استفاده از شراب انگور، کشمش، جو، گندم و غیره تفاوتی ندارند، و به موجب آن قانون برای آن حد در نظر می گیرد.

مجازات شرب خمر در قانون جدید

در قانون جدید مجازات اسلامی که در سال 1392 به تصویب رسیده است، در بخش حدود، مواد 264، 265، 266 و مواد دیگر در بخش تعزیرات به مجازات جرم شرب خمر پرداخته شده است، که در ماده 264 جزا، مصرف مسکر از قبیل خوردن، تزریق چه کم باشد و چه زیاد، مایع  چه مست کند یا نکند، خالص باشد یا مخلوط به گونه ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند شامل حد یا همان مجازات  می باشد.

در تبصره همین ماده خوردن آبجو را نیز اگر مستی هم نیاورد مشمول مجازات قانونی  می دانند و در ماده 265 قانون مجازات اسلامی برای مصرف مسکرات 80 ضربه شلاق تعیین کرده است و در این نوع مجازات فرقی بین زن و مرد ندارد و مجازات آنها یکسان اعمال می شود.

طبق ماده 701 استعمال مشروبات الکلی در معابر و اماکن عمومی علاوه بر 80 ضربه شلاق ، مرتکب به حبس از 2 تا 6 ماه محکوم میگردد.

نحوه اثبات شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

شرب خمر با سه روش قابل اثبات می باشد:

اول اینکه فرد متهم دوبار نزد قاضی اقرار کند که باید بالغ و با قصد و اختیار خود شرب خمر استفاده کرده باشد. ( اعتراف و اقرار در کلانتری و … اهمیت زیادی ندارد و اصل اعتراف نزد قاضی مهم است.) و اگر اعتراف کند و به عمل خود آگاهی نداشته باشد و این عمل ناخواسته خودرا در دادگاه بیان کند در این شرایط مستحق حد شرب خمر نمی باشد. ( در صورت تشخیص قاضی نسبت به عمل ناخواسته شرب خمر )

دوم اینکه دو نفر مرد عاقل و بالغ و عادل در دادگاه شهادت بدهند. شهادت متکدیان و ولگرد ها و همچنین کسی که دشمنی با شخص متهم داشته باشد پذیرفته نیست.

سوم علم قاضی ، مطابق ماده 211 و 212 قانون مجازات اسلامی قاضی میتواند با عقل و استدلال خود علم بر خوردن مشروبات الکی داشته باشد و می تواند مجازات شرب خمر را برای فرد حکم کند.

اثبات شرب خمر با تست الکل

دستگاه های الکل سنج دارای یک حسگر سیلیکونی می باشند، که این حسگر سیلیکونی به تمام گازها و آلاینده هایی که در هوای بازدم افراد حس می شود ، واکنش های مختلفی نشان می دهد. با حساسیت بالایی که در شرایط مختلف دارد باید آن را هر شش ماه یکبار تعویض کنند و دوباره کالیبره کنند. از آنجایی که افراد دارای شرایط مختلفی هستند، در نتیجه  آزمایش  برای هر کدام متفاوت می باشد، و شرایط جوی نیز می تواند روی نتیجه آزمایش دستگاه های  تست الکل تاثیر گذار باشد.

برای صدور حکم قاضی استفاده از دستگاه تست الکل باعث یقین حکم قاضی نمی باشد. در صورتی دستگاه تست الکل سنج می تواند مستند علم قاضی باشد که شخصی که مرتکب جرم شده است حاضر به انجام تست باشد. و هر گونه الزام اجبار به انجام تست الکل فاقد اعتبار قانونی می باشد. در کل اثبات شرب خمر با تست الکل به دلیل بروز خطا و اشتباه در آزمایش و نتیجه آن هیچ گونه حجیت شرعی ندارد. البته خود این  روش دارای چند نوع  می باشد.

انواع تست الکل

  • تست دستگاه تنفسی
  • آزمایش کردن از طریق مو
  • تست الکل از طریق آزمایش خون
  • تست الکل از طریق آزمایش ادرار
  • تست الکل با سواب دهانی

در برخی اوقات ممکن است افرادی که شرب خمر انجام داده باشند و آن را انکار کنند،  مدت زمان زیادی از این قضیه سپری شده باشد. یکی از روش هایی که برای تست الکل مورد استفاده قرار می گیرد آزمایش با موی سر شخص می باشد با توجه به هزینه بالایی که این روش تست الکل دارد تا 90 روز گذشته را می توان مورد بررسی قرار داد. ضخامت مو و بلندی مو نیز حائز اهمیت است. در صورتی که شخص مبادرت به رنگ کردن موی سرکرده باشد و یا موی سر و بدن را به صورت کامل از ته زده باشد، جواب آزمایش منفی خواهد بود. در بقیه موارد، در صورتی می توانیم از روش های دیگر استفاده کنیم که از زمانی که شخص از مشروبات الکلی استفاده کرده باشد حداکثر بین 12 تا 24 ساعت گذشته باشد.

لایحه پشیمانی و دفاع در شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

شخصی که به علت شرب خمر تحت تعقیب است، با تنظیم لایحه شرب خمر تلاش می کند تا دفاعیات خود را در دادگاه مطرح نماید. در سال های اخیر موضوع شرب خمر به یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی در همه کشور ها تبدیل شده است. اگر قصد دارید لایحه شرب خمر را برای خود یا شخص دیگری تنظیم کنید، لازم است که مشخضات متهم را به طور کامل به همراه آدرس وارد کنید، سپس دفاعیات خود را به صورت ساده، خلاصه و روشن بنوسید. از نوشتن مطلب دروغ و غیر ضروری خود داری کنید. همچنین می توانید خواسته خود را به صورت پاراگراف های منظم و مرتبط با یکدیگر در لایحه شرب خمر بنویسید. به جهت اینکه قاضی دادگاه، مخاطب این لایحه دفاعیه شرب خمر است، بهتر است توضیحات خودمان را با زبان قانون ( توسط وکیل ) بنویسیم.

نمونه لایحه ندامت و پشیمانی در پرونده شرب خمر

بهتر است توبه نامه را با نام خدا آغاز و سپس در سطر بعدی متن این آیه قرآن را  بنویسیم،  إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ شَيْئاً (مریم، 60). سپس خطاب به دادگاه و نوشتن مشخصات پرونده به شرح ذیل اقدام و موضوعی را که به خاطر آن توبه و احساس ندامت نمودید را در نقطه چین ها مشخص نمائید.

ریاست محترم دادگاه……

با احترام به استحضار می رساند اینجانب………… محکوم پرونده…………. با توجه به آگاهی کاملی که از درجه حرمت شرعی جرم ارتکابی و تنزل منزلت اجتماعی و انسانی و همچنین با توجه به وضعیت کنونی اینجانب مبنی بر احساس ندامت و پشیمانی و سرزنش اجتماعی در راستای اصلاح خویش از عمل خود نادم و پشیمانم. و به صورت قلبی، زبانی و عملی مبنی بر عدم تکرار، در محضر درگاه الهی توبه نموده ام و علاوه بر آن جهت اظهار و اجرای آن نزد مقام محترم قضایی اعلام آمادگی ادای توبه را دارم.

تبرئه در پرونده شرب خمر و مجازات اطفال

در رابطه با تبرئه شدن از شرب خمر باید بگوییم که مجازات شرب خمر در قانون جدید و گزارش شرب خمر نیز همان 80 ضربه شلاق و جریمه نقدی می باشد که در صورت تکرار 4 مرتبه، فرد اعدام خواهد شد. در صورتیکه اقرار و شهادت مبنی بر شرب خمر صورت نگرفته باشد و فقط تست الکل مثبت باشد دادگاه ادله ی کافی برای اثبات جرم ندارد و شما میتوانید تبرئه شوید. یکی از راه های رفع از مجازات و بخشش شرب خمر گذاشتن وثیفه برای این امر می باشد. البته علم قاضی برای اثبات هر جرمی در قانون تعزیرات مورد قبول می باشد و مختص شرب خمر نمی باشد. از این رو در صورتی که به قاضی اثبات شود که این فرد مرتکب این جرم شده است، امکان صدور حکم مجازات برای مرتکب را خواهد داشت.

در قانون مجازات اسلامی مصوبه سال 92 افراد زیر 18 سال اگر مرتکب جرم شرب خمر شوند حد بر آن ها جاری نمی شود. در واقع مجازات شلاق برای اطفال در شرب خمر وجود ندارد. زیرا در اثبات رشد عقلی و بلوغ فکری این افراد شبهه وجود دارد. و بنابراین اطفال زیر 18 سال مشمول قانون مجازات شلاق برای شرب خمر نمی شوند. بر اساس مصوبه جدید قانون مجازات اسلامی ، مجازات های تعزیری افراد زیر 18 سال نیز با افراد بالای 18 سال متفاوت است.

اعتراض به حکم پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

اما برای اعتراض به حکم صادر شده توسط قاضی راه های مختلفی وجود داردکه به توضیح آن ها می پردازیم.

واخواهی : فقط در مواقعی می توانیم از این روش استفاده کنیم، که رای دادگاه غیابی صادر شده باشد. مهلت واخواهی به مدت 20 روز پس از تاریخ ابلاغ حکم می باشد. چنانچه فرد معترض یا شاکی طی این 20 روز مستندی به دادگاه ارائه دهد، دادگاه واخواهی را می پذیرد و پرونده مجدد رسیدگی و حکم صادر می شود.

اعتراض شخص ثالث : در این روش شخص سومی هیچ حضور و نقشی در دعوا نداشته است، به دلایل محکمه پسندی، خود را در آن پرونده دارای حق بداند و نسبت به آن اعتراض کند. این نوع اعتراض مهلت معینی ندارد و شخص ثالث تا قبل از اجرای حکم می تواند نسبت به اعتراض خود اقدام نماید.

اعاده دادرسی : در موارد خاصی مانند، مواردی که حکمی صادر می شود و موضوعی که مطرح می شود مورد نظر خواهان (متهم) نبوده یا  میزانی که در حکم صادر می شود بیشتر بوده است. (وجود تضاد، تقلب،حیله) می توانیم اعتراض کنیم و از این روش استفاده کنیم.

مجازات شرب خمر برای بار اول ،دوم ،سوم و چهارم چیست؟

مجازات اصلی شرب خمر برای بار اول طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی حد مصرف مشروبات الکی 80 ضربه شلاق یا همان تازیانه می باشد. 80 ضربه شلاق حکمی است که قاضی بنا به تشخیص می تواند آن را صادر، یا با کمی تخفیف در نظر بگیرد. البته این حکم برای زمانی است که مرتکب از حرام بودن عمل شرب خمر اگاه باشد و پذیرفته باشد. اگر از عمل خود اگاه نباشد و بار اثبات نا اگهی خود را به دوش بکشد این حکم میتواند متفاوت باشد. تنها در صورت اقرار شخص و شهادت دو فرد عاقل میتوان شرب خمر را اثبات کرد.

مجازات شرب خمر بار اول برای کسانی که بجز شرب خمر هنگام دستگیری همراه خود مشروبات الکلی نیز داشته باشند فرق میکند و حکم بستگی به مقدار مشروبی که به همراه داشته دارد.

-مجازات شرب خمر برای بار دوم و سوم نیز همان 80 ضربه شلاق است و تغییری نمیکند. ولی برای بار چهارم مجازات شرب خمر اعدام میباشد. بر اساس ماده 136 قانون مجازات اسلامی اگر کسی 4 مرتبه مرتکب مجازات حدی گردد و حد بر وی جاری شود برای بار چهارم مجازات او اعدام است.

حکم گرفتن مشروبات الکلی در خانه

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

بر اساس ماده 702 قانون مجازات، تولید و ساختن مشروبات الکلی جرم محسوب می شود. این ماده شامل اینکه هرکسی مشروبات الکلی را بسازد، بخرد و …. به شش ماه تا یکسال حبس و 74 ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان 5 برابر ارزش تجاری مشروب محکوم می شود. لازم به ذکر است که حکم گرفتن مشروبات الکی دست ساز در خانه، غیر قابل تعلیق می باشد. و قاضی تحت هیچ شرایطی نمی تواند حکم به تعلیق اجرای مجازات ساختن مشروبات الکلی، صادر کند. اما با توجه به اینکه حبس مجازات ساختن مشروبات الکلی، حبس درجه 6 می باشد، بر اساس ماده 6 قانون حبس تعزیری، دادگاه می تواند مجازات حبس را به نحوی که به نفع متهم باشد به میزان یک یا دو درجه کاهش دهد.

جریمه یا مجازات شرب خمر در رانندگی

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

طبق قانون، شرب خمر در موقع رانندگی جرم محسوب می شود، و علاوه بر مجازات تخلفات رانندگی مجازات شرب خمر نیز بر آن اضافه میشود. در صورتی که رانندگی در حالت مستی منجر به تصادف و یا تصادف جرحی شود مجازات فرد را تشدید می کند و دادگاه بیش از دو سوم حداکثر مجازات تعیین شده را برای آن حکم صادر می کند. مطابق ماده 718 قانون مجازات اسلامی، هرگاه راننده در موقع رانندگی مست بوده و تصادف کند به حبس محکوم میشود. طبق این ماده حداکثر مجازات برای فرد مقصر در صورت جرح بیش از 8 ماه حبس میباشد. همچنین علاوه بر این مجازات دادگاه میتواند راننده متخلف را به مدت 1 تا 5 سال از رانندگی محروم کند. رانندگی در حالت مستی به مبلغ 400 هزار تومان جریمه از سوی پلیس راهور دارد.

مطابق با قانون اگر رانندگی در حال مستی منجر به تصادف و خسارت به دیگری شود شرکت بیمه باید خسارت فرد آسیب دیده را پرداخت کند. پس از ان شرکت بیمه میتواند برای بازیافت وجوه پرداختی به عنوان خسارت به مراجع قانونی مراجعه کند و تمام یا بخشی از وجوه را از شخص مقصر دریافت کند. چرا که شرکت بیمه رانندگی رانندگی در حال مستی را پوشش نمیدهد.

توقیف خودرو به علت کشف حجاب

جریمه نقدی شرب خمر چقدر است؟

همانطور که در بالا به مجازات شرب خمر اشاره کردیم،  و گفتیم که  مجازات شرب خمر 80 ضربه شلاق دارد. برای مصرف علنی آن در معابر و ملا عام علاوه بر حد به مدت 2 تا 6 ماه زندانی نیز دارد. و در ماده 703 قانون اساسی وارد کردن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب می شود. و وارد کننده صرف نظر از مقدار آن به 6 ماه تا 5 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و نیز پرداخت. جزای نقدی به میزان ده برابر ارزش تجاری شرب خمر می باشد. و نیز در ماده 704 دایر نمودن محلی برای استعمال مشروبات الکلی و یا دعوت مردم به این نوع عمل، از 3 ماه تا 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق و از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی یا با هر دو آنها محکوم خواهد شد.

آیا می توان مجازات حد شلاق را خرید؟

مجازات شلاق از جمله مجازات هائی است که بر بدن افراد اعمال میشود و از سوی بسیاری از افراد و فعالین حقوق بشر مورد انتقاد قرار می گیرد. مجازات هائی مانند قصاص ، شلاق ، قطع اعضاء بدن از این گونه مجازات ها می باشند. از آنجائی که مجازات شلاق به دو قسمت حدی و تعزیری تقسیم بندی میشوند باید با احکام مخصوص به هر یک آشنا باشیم. تا بدانیم آیا امکان تبدیل یا تخفیف حکم و یا خرید آن وجود دارد یا خیر؟

در مورد جرم شرب خمر و مجازات شلاق به علت اینکه این نوع مجازات از نوع حد میباشد. (مجازاتی که نوع و کیفیت اجرای آن دقیقا در شرع مقدس آمده است مانند اعدام ، قطع اعضاء ، شلاق) قاضی نمیتواند هیچ گونه دخل و تصرفی در ان داشته باشد.

طبق ماده 219 قانون مجازات اسلامی ، در خصوص غیر قابل تبدیل بودن مجازات های حدی ،مقرر میدارد:”دادگاه نمیتواند کیفیت ، نوع و میزان حدود شرعی را تغییر دهد و یا تبدیل و تخفیف دهد. این مجازات ها تنها از طریق توبه و عفو ، به کیفیت مقرر در این قانون قابل تقلیل یا تبدیل هستند.” بنابراین هیچ عامل دیگری غیر از توبه و عفو آن هم با وجود شرایطی قانونی نمیتواند مجازات حد را ساقط و یا تبدیل و تغییر دهد.

نحوه دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

دفاع در پرونده شرب خمر

درصورت اتهام شرب خمر که یک موضوع کاملاٌ تخصصی و مثل یک فرایند بغرنج است، بهتر است برای دفاعیات از وکیل شرب خمر استفاده کنیم. پس از اینکه احضاریه دادگاه را دریافت کردید. و به دادگاه رفتید، در برابر اتهاماتی که قرار گرفتیم، طبیعتاٌ هم باید از خودمان دفاع کنیم و هم باید از خود رفع اتهام کنیم. از نظر قانونی ما این حق را داریم که با ادله  و شواهد کافی  این کار را انجام بدهیم. نکته حائز اهمیت اینجاست که در زمان دفاع برای رفع اتهام شرب خمر ممکن است که شواهد و دلایل قانع کننده ای نداشته باشیم. بناربراین بر طبق مواردی که اشاره کردیم نیاز وکیل یا مشاور برای رفع اتهام شرب خمر می تواند الزامی باشد.

پادکست های حقوقی

بخشش و عفو در شرب خمر

از آنجائی که شرب خمر با اقرار شخص یا با شهادت اثبات میشود و تنها مثبت بودن تست الکل نمی تواند دلیل بر وقوع جرم باشد بنابراین در صورت نبود ادله ی کافی برای دادگاه شما تبرئه خواهید شد. از راه های دیگر عفو و بخشش در مورد شرب خمر ، اقرار توبه میباشد. البته در جرائم حدی مانند شرب خمر توبه باید قبل از اثبات جرم صورت گیرد. قبل از دادرسی باید توبه نامه به شعبه رسیدگی کننده ارائه شود که میتواند باعث تخفیف در مجازات شود.
در صورتی که برای شرب خمر محکوم به حبس شدید پس از گذشت یک سوم از حبس که حدود یک ماه است می توانید تقاضای آزادی مشروط کنید. همچنین با گذاشتن وثیقه با نظر قاضی تحت شرایطی نیز میتوانید تقاضای مرخصی منتهی به ازادی کنید. برای اطلاع از شرایط بخشش و عفو در شرب خمر با آقای وکیل در ارتباط باشید.

بهترین وکیل اصفهان

انکار پس از اقرار در جرم شرب خمر

همانطور که گفتیم یکی از راه های اثبات جرم شرب خمر اقرار شخص مرتکب می باشد. در برخی موارد شرایطی پیش می آید که شخص پس از اقرار به جرم آن را انکار میکند. سوالی که پیش می آید این است که آیا این انکار پس از اقرار میتواند شخص را تبرئه کند؟

در این جا باید این نکته را بدانیم که اثر انکار در دعاوی حقوقی و کیفری با هم متفاوت است. بر طبق ماده 1277 در دعاوی حقوقی انکار پس از اقرار پذیرفته نیست. مگر در مواردی خاص که شامل فساد اقرار یا نداشتن اهلیت شخص اقرار کننده و یا اشتباهاتی که در اقرار به وجود می آید.

اما در امور کیفری به علت اینکه اقرار شخص باعث از بین رفتن آبرو و جاری شدن حد بر وی میشود شرایط آسان تری برای انکار پس از اقرار داریم. در این موارد قاضی پس از ارزیابی و مشاهده شواهد و قرائن موجود میتواند حکم برائت را صادر کند. در خصوص جرائمی مانند سرقت و زنا اثر انکار پس از اقرار در قانون شناسائی شده است. ولی در خصوص شرب خمر قانون سکوت اختیار کرده است.  بر طبق اصل 167 قانون اساسی در صورت سکوت قانون ، قاضی میتواند به کتب و منابع اسلامی مراجعه کند. و تحت شرایطی میتواند باعث سقوط حکم شود.

شرب خمر و سوءپیشینه

اگر دادگاه ادله ی کافی برای اثبات جرم شرب خمر در دسترس نداشته باشد حکم به برائت میدهد. در این صورت هیچ گونه سوءپیشینه برای شخص مترتب نمیشود. حتی اگر در موارد حمل و نگهداری مشروبات الکلی محکوم به جزای نقدی شدید سوءپیشینه برای شما محسوب نمیشود. در صورتی که شرب خمر اثبات شود حکم آن 80 ضربه شلاق است . حکم شلاق حدی جزء جرائمی است که در سجل کیفری شخص ثبت میشود و سوء پیشینه محسوب میشود. اما سوء پیشینه دائمی نیست و پس از یک تا دو سال برطرف میشود.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه و تبرئه از پرونده شرب خمر بهتر است با یک وکیل شرب خمر مشاوره کنید. و از راهنمائئ های مفید در این زمینه بهره مند شوید. در مجموعه آقای وکیل کارشناسان زبده و مجرب آمادگی پاسخ به سوالات شما را در زمینه های حقوقی و کیفری دارند. میتوانید از مشاوره های رایگان آن ها استفاده کنید.

مشاور حقوقی در اصفهان

خلاصه مطلب

مصرف مشروبات الکی یکی ار رایج ترین جرائم در جامعه کنونی ما است. استفاده از مشروبات الکلی دست ساز، سالانه جان بسیاری از افراد را می گیرد. لذا دانستن میزان مجازات اعم از حمل، خرید، فروش، ساخت و  قاچاق مشروبات الکلی بسیار حائز اهمیت می باشد. البته مجازات شرب خمر در ماه های حرام متفاوت می باشد و جریمه آن نسبت به ماه های دیگر بالاتر می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم استفاده از وکیل مشروبات الکلی در اصفهان (یا هر شهری که در آن ساکن هستید) از جمله عواملی است که می تواند به ما در کاهش میزان مجازات کمک کند.

مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، و آگاه به راه کارهای موجود در تخفیف مجازات و یا تبرئه از آن ، موجب میشود راحت تر و با خیالی آسوده تر بتوانیم مراحل سخت دادرسی را به انجام برسانیم. یک وکیل شرب خمر تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه می دهد. و اگر نیازی به تنظیم لایحه و تنظیم شکایت یا تنظیم دادخواست باشد می تواند آن را برای شما تنظیم نمایند. در صورت لزوم، می توانید با اعطای وکالت نامه به یک وکیل مجرب و دلسوز ، صفر تا صد پرونده خود را به او بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *